PROJEKTY

Grudzień 2016

KSIĄŻKA POD CHOINKĘ

We wtorek, 6 grudnia uczniowie naszej szkoły gościli w Domu Literatury. Spotkanie było podsumowaniem projektu „Książka pod choinkę” i odbywało się w ramach X Festiwalu” Puls Literatury w Łodzi”, towarzyszył mu wernisaż wystawy prac plastycznych naszych uczniów.
W trakcie spotkania zaprezentowaliśmy spektakl pt. „Opowieść wigilijna” w oparciu o znaną powieść Charlesa Dickensa. Nauczyciele i uczniowie klas IV, V i VI oraz gimnazjum  głośno czytali wiersze i fragmenty literatury dziecięcej najmłodszym.
Na koniec wszyscy obejrzeliśmy wystawę prac plastycznych pod hasłem „Książka pod choinkę”.
Wystawę będzie można podziwiać w Domu Literatury, przy ul. Roosevelta 17 przez cały grudzień! Serdecznie zapraszamy!

Grudzień 2016

Dnia 1 grudnia w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana uczestniczyliśmy w uroczystym podsumowaniu IV Edycji Projektu "Odkrywcy Łodzi". Obejrzeliśmy zdjęcia ze wszystkich wypraw i uczniowie otrzymali drobne upominki! Już się nie możemy doczekać kolejnej edycji projektu, bo wspaniale jest wspólnie odkrywać nasze piękne miasto!

Październik 2016

Bierzemy udział w kolejnej, już czwartej edycji projektu: Odkrywcy Łodzi!

Projekt jest realizowany przez Szkolne Schronisko Młodzieżowe oraz Oddział Łódzki PTTK. Głównym celem projektu jest prezentacja ciekawych miejsc w Łodzi oraz promowanie zdrowych i bezpiecznych sposobów spędzania wolnego czasu. 10 października byliśmy w Lesie Łagiewnickim i choć pogoda nam nie sprzyjała, spędziliśmy wspaniale czas zwiedzając Sanktuarium św. Antoniego – kompleks klasztorno - kościelny i drewnianą kapliczkę, stanowiąca jej najstarszą część. W listopadzie wybieramy się na kolejne spotkanie pod hasłem „Zaklęte w kamieniu, zatopione w szkle” – Łódzka secesja. Spotkanie będzie obejmowało: zwiedzanie obiektów sztuki secesyjnej - Miejskiej Galerii Sztuki i Muzeum Sztuki oraz spacer ulicą Gdańską, połączony z podziwianiem jej architektury.

Maj 2016

W poniedziałek 23 maja odbyło się podsumowanie Projektu Edukacyjno-Wychowawczego „Warszawa nasza stolica”. Do jego realizacji uczniowie wykorzystywali między innymi zasoby biblioteki szkolnej, w tym pozycje zakupione z programu rządowego „Książki naszych marzeń”.
 W projekcie brali udział wszyscy uczniowie. Każda klasa otrzymała inne zadania dostosowane do możliwości dzieci. Wszyscy przygotowali  plakaty, pocztówki, albumy i projekcje multimedialne. Poznaliśmy historię naszej stolicy, ważne zabytki, atrakcje turystyczne, muzea i parki. Największą atrakcją podsumowania projektu był przegląd piosenki o Warszawie.

Usłyszeliśmy miedzy innymi:

·         „ Jedzie pociąg z daleka”

·         „Warszawa da się lubić”

·         „Piosenkę o mojej Warszawie”

·         „Bal na Gnojnej”

·         „Sen o Warszawie”.

Prace uczniów trafią teraz do Domu Literatury , przy ul. Roosevelta 17 i zostaną udostępnione publicznie w galerii przez cały czerwiec.

Wszyscy czekamy na kulminacyjny punkt jakim będzie zaplanowana na 8 czerwca 2016 r. wycieczka do Warszawy, w której wezmą udział głównie starsi uczniowie. W czasie wycieczki dzieci zwiedzą przede wszystkim Muzeum Powstania Warszawskiego. Koszt przejazdu autokarem sfinansowała nam Fundacja Marcina Gortata, za co z całego serca dziękujemy!

Październik 2015

Kolejne spotkanie w ramach projektu Odkrywcy Łodzi!

Zwiedzaliśmy z przewodnikiem Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Najwiekszą atrakcją okazały się warsztaty rekodzielnicze. Uczniowie samodzielnie projektowali stroje wykorzystując róznorodne rodzaje tkanin, dzienin, dodatki, pióra, fragmenty futra...

Świetne, pełne inwencji projekty zrobiły ogromne wrażenie nawt na naszej pani przewodniczce. Niektórych uczniów czeka być może kariera w świecie mody...

Listopad / Grudzień 2014

Projekt „Nauka (dla) sztuki”

Uczniowie klas II i III gimnazjum uczestniczą w projekcie  "Nauka dla sztuki" realizowanym przez Muzeum Miasta Łodzi .  Bierzemy udział w interaktywnych warsztatach  tematycznych :

• "Jak powstaje muzyka" - świat dźwięków, treści z zakresu fizyki i akustyki, poznawanie instrumentów ze zbiorów Muzeum Miasta Łodzi.
  • "Geometria mody" - dawna moda, tajniki zawodu krawca, tworzenie wykrojów i projektowanie ubrań.
  • "Domy z liczb" - architektura i geometria, projektowanie budynków.

Październik/Listopad 2014

Projekt „Odkrywcy Łodzi”

Uczniowie klas II i III gimnazjum wzięli udział w II edycji Projektu "Odkrywcy Łodzi". Zwiedzaliśmy Cmentarz Stary i uczestniczyliśmy w warszytach plastycznych. Organizatorem przedsięwzięcia jest Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Łodzi we współpracy z Oddziałem Łodzkim PTTK oraz Muzeum Miasta Łodzi i Centralnym Muzeum Włókiennictwa.

Kwiecień 2014

Projekt „Dotknij Teatru”

Uczniowie klasy II gimnazjum uczestniczyli w Festiwalu   „Dotknij Teatru” z okazji Miedzynarodowego Dnia Teatru.

Uczniowie zwiedzali wystawę lalek teatralnych i filmowych, a następnie wzięli udział w warsztatach plastyczno-teatralnych w Muzeum Miasta Łodzi - Pałacu Poznańskiego.

Wrzesień/Październik 2013

Projekt „Odkrywcy Łodzi”

Uczniowie klas I i II gimnazjum uczestniczyli w Projekcie  „Odkrywcy Łodzi”.

Koordynatorem projektu było Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Łodzi. Projekt realizowano poprzez wycieczki do najciekawszych historycznie miejsc w Łodzi, zwiedzanie muzeów, warsztaty, i poznawanie miejsc służących rekreacji takich jak ścianka wspinaczkowa i kręgielnia.

Celem głównym projektu było

• poznawanie historii Łodzi
  • propagowanie turystyki,
  • ukazywanie atrakcyjnych i kształcących form spędzania czasu wolnego