WYCIECZKI

Centralne Muzeum Włókiennictwa

Na początku listopada uczniowie gimnazjum mieli niewątpliwa przyjemność zwiedzić Centralne Muzeum Włókiennictwa i skansen łódzki przy ul. Milionowej. Dzieci były zachwycone interaktywną nowoczesną wystawą w Muzeum i możliwością samodzielnego wykonania  laleczek z włókien sizalu, które stały się miłą pamiątką z wycieczki.

Cmentarz Stary

Zajęcia fotograficzno-kulturalne "Moje miasto w obiektywie i w sercu".

Cmentarz Stary w Łodzi... Październik, piękny jesienny dzień, ciepło, pachnie suchymi liśćmi, które chrzęszczą nam pod nogami. Ogladamy stare, kamienne nagrobki, odczytujemy zatarte napisy, odnajdujemy znajome nazwiska.

I robimy zdjęcia, duzo zdjęć...

Stacja Radegast

W sobotę, 11 października 2014 r., w słoneczny, jesienny dzień wybraliśmy się z grupą uczniów uczestniczących w zajęciach fotograficzno-kulturalnych do oddziału Muzeum Tradycji Niepodległościowych - Stacja Radegast. To niezwykle przygnębiające miejsce, pamiątające lata okupacji niemieckiej i tragedię Polaków, głównie tych żydowskiego pochodzenia, którzy z tej właśnie stacji wyruszali w swoją ostatnią podróż. Podroż po śmierć.

Muzeum Kinematografii

W sobotę 20 września 2014r. z grupą uczniów uczestniczącą w zajęciach fotograficzno-kulturalnych "Moje miasto w obiektywie i w sercu" odwiedziliśmy Muzeum Kinematografii.

Mieści się ono na pl. Zwycięstwa 1, w sąsiedztwie parku Żródliska,  w zabytkowych wnętrzach pałacu Scheiblera. Zarówno sam pałac jak i zbiory muzeum zrobiły na nas ogromne wrażenie. Oglądaliśmy fotoplastikon, sprzęt do produkcji filmowej: kamery, reflektory, stoły montażowe, a także lalki, gotowe scenografie do filmów, kostiumy, materiały wykorzystywane do tworzenia efektów specjalnych i chrakteryzacji... Pani przewodnik wszystko nam pokazała i wytłumaczyła, wielu eksponatów dzieci mogły dotknąć i wypróbowac ich działanie. Oczywiście wszystko skrupulatnie dokumentowaliśmy aparatami fotograficznymi by stworzyć w oparciu o nie prezentację multimedialną - "Łódź Filmowa". Czeka nasz w tym roku jeszcze kilka wycieczek i już nie możemy sie doczekać.

Przedstawienie "Mały Książe" i spotknie z aktorem Dawidem Ogrodnikiem w ZSS nr 4

W piatek, 9 maja z grupą uczniów gimnazjum odwiedziliśmy Zespół Szkół Specjalnych nr 4. Obejrzelismy przedstawienie pt. "Mały Książe" przygotowane przez uczniów ZSS nr 4, a następnie spotkalismy sie ze znanym aktorem młodego pokolenia Dawidem Ogrodnikiem, który znany jest miedzy innymi z głównej roli w przejmującym i budzącym nadzieję filmie "Chce sie żyć!". Opowiadał nam jak wyglądały przygotowania do zagrania trudnej roli chłopca z porażeniem mózgowym i jak przebiegałą praca na planie filmowym.

Zwiedzanie Pałacu Herbsta

12 marca 2014 r. roku mielismy przyjemność z grupą uczniów szkoły podstawowej zwiedzić wnętrza Muzeum Pałac Herbsta, Oddział Muzeum Sztuki w Łodzi. Dzieci były zachwycone i naprawdę uważnie słuchały słów przewodnika. Zrobiliśmy dużo zdjęć i postanowiliśmy jeszcze tu wrócić.